Scroll Top
19th Ave New York, NY 95822, USA
Algemene en medische voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Definities

In deze algemene voorwaarden hebben de volgende woorden de daarachter vermelde betekenis, tenzij uit de context het tegendeel blijkt:

  • Algemene Voorwaarden betekent onderhavige algemene voorwaarden.
  • Dag betekent kalenderdag.
    KiB betekent de onderneming Koelenisbeter BV, gevestigd aan Transistorstraat 7, te 1322 CJ Almere en ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 92604447. De onderneming is actief met het verkopen en verhuren van medische hulpmiddelen.
  • Klant betekent elke rechtspersoon of natuurlijke persoon, handelend in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, die een koop- of huurovereenkomst aangaat of aan wil gaan met KiB.
  • Website betekent de website van KiB, zijnde https://www.koelenisbeter.nl.

Toepasselijkheid 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door KiB gedane aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en alle daaruit voortvloeiende verbintenissen met de klant. Voor zover de klant (ook) andere producten of diensten bestelt waarop bijzondere algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden deze eveneens op de overeenkomst tussen de klant en KiB van toepassing verklaard.
  2. Als de klant eigen algemene voorwaarden op een overeenkomst met KiB van toepassing verklaart of hiernaar verwijst, worden die algemene voorwaarden door KiB niet aanvaard en prevaleren de algemene voorwaarden van KiB, tenzij uitdrukkelijk in een eerder stadium anders schriftelijk overeengekomen.
  3. De algemene voorwaarden zijn de klant vooraf medegedeeld en zijn steeds te raadplegen via de website en kunnen daar ook als PDF-bestand gedownload worden. De algemene voorwaarden zullen op verzoek kosteloos worden toegezonden.
  4. Al hetgeen in deze algemene voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van KiB wordt bedongen, wordt ook bedongen ten behoeve van door KiB ingeschakelde derden.

Aanbiedingen/offertes

  1. Alle aanbiedingen/offertes van KiB waarbij niet uitdrukkelijk het tegendeel is vermeld, gelden als vrijblijvend en kunnen door haar steeds worden herroepen, ook indien zij een termijn voor aanvaarding bevatten. Aanbiedingen/offertes kunnen door KiB ook onverwijld na ontvangst van aanvaarding, maar uiterlijk binnen twee werkdagen, schriftelijk worden herroepen, in welk geval tussen partijen geen overeenkomst tot stand is gekomen.
  2. Aanbiedingen/offertes kunnen uitsluitend schriftelijk worden aanvaard (daaronder ook begrepen een aanvaarding langs elektronische weg). KiB is niettemin gerechtigd een mondelinge aanvaarding te accepteren alsof deze schriftelijk zou zijn gedaan. Bij mondeling aanvaarding komt een bindende overeenkomst tot stand op het moment dat de klant van KiB een bevestiging per email ontvangt.
  3. De weekprijzen bij verhuur zijn gebaseerd op een gebruik van zeven dagen per week. Bij een gebruik van meer dan een week gelden andere verhuurprijzen. Hiervoor kan een aparte offerte worden aangevraagd.
  4. In reclamemateriaal in de ruimste zin van het woord, zoals catalogi, prijscouranten, folders, websites van derden etc. opgenomen gegevens zijn voor KiB nimmer bindend.
  5. Behoudens andersluidende uitdrukkelijke en schriftelijke afspraken zijn opgaven van maten, gewichten en overige gegevens zo betrouwbaar mogelijke schattingen.

 Prijs 

  1. Alle door KiB gehanteerde verkoop- en verhuurprijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van het uitbrengen van de aanbieding/offerte bekende prijsbepalende factoren.
  2. Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, zijn de door KiB aangegeven verkoop- en verhuurprijzen altijd inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
  3. KiB is gerechtigd om de verkoop- en verhuurprijzen of onderdelen daarvan voor nog niet geleverde en/of niet betaalde zaken of diensten aan te passen aan eventuele veranderingen in prijsbepalende factoren, zoals grondstofprijzen, lonen, belastingen, productiekosten, valutawisselkoersen en dergelijke.
  4. KiB is steeds bevoegd onverwijld de prijzen aan te passen als een wettelijke prijsbepalende factor daartoe aanleiding geeft.
  5. Het minimum orderbedrag bedraagt € 50 exclusief BTW.

Accounts, registratie en privacy

  1. De klant kan een account aanmaken of zich anderszins registreren op de website. KiB behoudt zich het recht voor een aanvraag voor een dergelijke registratie te weigeren of de registratie weer op te heffen, bijvoorbeeld na constatering van onregelmatigheden.
  2. De inloggegevens zijn strikt persoonlijk en mogen niet aan derden ter beschikking worden gesteld. De klant staat in voor het gebruik van zijn inloggegevens, ook al gebeurt dat zonder zijn medeweten.
  3. De consument zal KiB onmiddellijk waarschuwen als hij vermoedt dat zijn inloggegevens bij een derde bekend zijn of zich anderszins onregelmatigheden voordoen.
  4. Het is de klant niet toegestaan meer dan één account aan te vragen of te beheren. Het is de klant verder niet toegestaan (opnieuw) een account aan te vragen of te beheren nadat KiB de aanvraag van de klant voor een account heeft geweigerd of een account van de klant na registratie heeft opgeheven.
  5. KiB respecteert de privacy van de klant. KiB behandelt en verwerkt alle persoonsgegevens die haar worden verstrekt in overeenstemming met de geldende wetgeving, in het bijzonder de Algemene verordening gegevensbescherming. De klant stemt in met deze verwerking. Ter bescherming van de persoonsgegevens van de klant hanteert KiB passende beveiligingsmaatregelen.
  6. Voor meer informatie over privacy wordt verwezen naar de website van KiB.

Levering

  1. Als plaats van aflevering van verkochte en verhuurde goederen geldt in alle gevallen – behoudens andersluidende schriftelijke regeling – de feitelijke of de door de klant bij bestelling opgegeven vestigingsplaats van de klant c.q. diens vestiging waarmee werd gecontracteerd.
  2. De opgave van leveringstermijnen in aanbiedingen/offertes, bevestigingen en/of contracten worden naar beste weten gedaan en deze zullen zoveel mogelijk in acht genomen worden, doch zij zijn nimmer te beschouwen als fatale termijn.
  3. De klant verplicht zich KiB in staat te stellen de aflevering te verrichten.
  4. De klant garandeert voor eigen rekening en risico dat:
  5. Aan KiB de voor het verrichten van de prestatie noodzakelijke medewerking wordt verleend; 
  6. De bestelde zaken c.q. diensten worden afgenomen; en 
  7. De aflevering onder normale werkomstandigheden, gedurende normale werkuren van 08.00-18.00 uur kunnen plaatsvinden.
  8. Als de bestelde zaken c.q. diensten aan de klant ter aflevering zijn aangeboden, doch aflevering is niet mogelijk gebleken op grond van het feit dat de klant een van de hierboven in lid 3 en 4 bedoelde verplichtingen niet is nagekomen, wordt afname geacht te zijn geweigerd. Vanaf dit moment is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat hiertoe nadere ingebrekestelling door KiB vereist is. De dag waarop weigering van afname plaatsvindt, wordt geacht te zijn de leveringsdatum van de bestelde zaken c.q. diensten. De zaken zijn ook vanaf dit moment voor risico van de klant, in overeenstemming met het artikel ‘Risico-overgang’ in deze algemene voorwaarden.
  9. Onverminderd de verplichting tot betaling is de klant in het in lid 5 bedoelde geval gehouden tot het vergoeden van door KiB ten gevolge van de weigering geleden schade, waaronder het maken van kosten voor opslag en transport, welke laatste kosten worden gerelateerd aan de ter plaatse gebruikelijke tarieven.

Reclames

  1. De klant dient bij of onverwijld na levering te onderzoeken of de geleverde zaken c.q. de verrichte diensten aan de overeenkomst beantwoorden.
  2. De klant kan er geen beroep op doen dat geleverde zaken c.q. verrichte diensten niet aan de overeenkomst beantwoorden, als hij dit onderzoek nalaat of KiB niet binnen de hierna genoemde termijn van de gebreken schriftelijk in kennis heeft gesteld.
  3. Zichtbare gebreken van verkochte en verhuurde zaken dienen binnen één werkdag na de aflevering schriftelijk aan KiB te worden gemeld.
  4. Verborgen gebreken dienen onmiddellijk nadat de klant ze heeft ontdekt, doch uiterlijk binnen twee maanden na levering van zaken c.q. verrichting van dienst schriftelijk te worden gemeld.
  5. Gereclameerde zaken mogen alleen aan KiB worden teruggezonden met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van KiB. Retourzendingen dienen te zijn voorzien van de originele verpakking. Retourzending dient in alle gevallen volgens instructies van KiB te geschieden. KiB behoudt zich het recht voor te verlangen dat bedoelde zaken naar een door haar opgegeven adres worden gezonden.
  6. nl draagt de kosten voor de retourzending.
  7. In geval van naar het oordeel van KiB gegronde en naar behoren ingediende klachten is KiB, zulks te harer keuze, rekening houdend met de belangen van de klant en de aard van de klacht, verplicht tot ofwel vervanging/omruiling van de geleverde zaken c.q. verrichte diensten ofwel verlening van een prijskorting.
  8. Het recht van reclame vervalt indien het afgeleverde zich niet meer in dezelfde staat bevindt als waarin het werd afgeleverd.
  9. Reclames over facturen dienen binnen vijf werkdagen na de datum van verzending van de factuur schriftelijk te worden ingediend.

Vrijwaring

  1. De klant vrijwaart KiB voor zover de wet dit toelaat, ter zake van aansprakelijkheid jegens één of meer derden, welke is ontstaan uit en/of samenhangt met de uitvoering van de overeenkomst, ongeacht of de schade door KiB of door haar hulpperso(o)n(en), hulpzaken of (af)geleverde zaken c.q. diensten is veroorzaakt of toegebracht. Daarnaast vrijwaart de klant KiB, voor zover de wet dit toelaat, voor alle aanspraken van derden in verband met enige inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van deze derden.
  2. De klant draagt zorg voor een adequate verzekering ter zake van de hierboven bedoelde risico’s.
  3. De klant is steeds verplicht alles in het werk te stellen de schade te beperken.

Overmacht en onvoorziene omstandigheden

  1. Indien nakoming zijdens KiB of afname zijdens de klant door overmacht langer dan één maand wordt vertraagd, is ieder der partijen – onder uitsluiting van verdere rechten – bevoegd de overeenkomst te ontbinden volgens de wet. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst is voldaan dan wel is gepresteerd, wordt alsdan tussen partijen pro rato afgerekend.
  2. Onder overmacht van KiB wordt in ieder geval verstaan: 
  3. De omstandigheid dat KiB een prestatie (waaronder een prestatie van de klant) die van belang is in verband met de door haar af te leveren prestatie, niet, niet tijdig of niet behoorlijk geleverd krijgt; 
  4. Stakingen;
  5. Storingen in het verkeer;
  6. Overheidsmaatregelen die KiB verhinderen haar verplichtingen tijdig dan wel deugdelijk na te komen;
  7. Relletjes, oproer, oorlog;
  8. Extreme weersomstandigheden;
  9. Brand;
  10. In-, uit- en/of doorvoerverboden.
  11. Indien sprake is van onvoorziene omstandigheden die van zodanige aard zijn dat de klant naar redelijkheid en billijkheid nakoming van KiB niet mag verwachten, kan de rechter op verlangen van één van de partijen de overeenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden.

Retentierecht 

KiB is bevoegd om alle zaken die KiB van de klant onder zich heeft, onder zich te houden totdat de klant aan al zijn verplichtingen jegens KiB, waarmede de betreffende zaken direct of voldoende samenhang hebben, heeft voldaan. Raken zaken die onder dit recht vallen uit de macht van KiB, dan is KiB gerechtigd deze zaken op te eisen, als ware zij zelf eigenaar. 

Ontbinding

  1. Elk van de partijen heeft in de hieronder omschreven gevallen en voor zover hieronder toegekend het recht de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling en rechtelijke tussenkomst, geheel of gedeeltelijk, met onmiddellijke ingang te beëindigen:
  2. Wanneer door de wederpartij surséance van betaling is aangevraagd respectievelijk verkregen dan wel de wederpartij in staat van faillissement is verklaard;
  3. Wanneer de onderneming van wederpartij vrijwillig of onvrijwillig wordt geliquideerd;
  4. Wanneer de onderneming van de wederpartij fuseert of wordt overgenomen; 
  5. Wanneer op een aanmerkelijk deel van het vermogen van de andere partij beslag wordt gelegd; en/of
  6. Wanneer zich andere omstandigheden voordoen waarbij in redelijkheid voortzetting van de overeenkomst niet gevergd kan worden.
  7. Aan elk der partijen komt de bevoegdheid tot ontbinding van de overeenkomst slechts toe, als de andere partij na een deugdelijke en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling met voorstel voor een redelijke termijn voor zuivering van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen ingevolge de overeenkomst en mits die tekortkoming de ontbinding rechtvaardigt.
  8. Als de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van KiB op de klant onmiddellijk opeisbaar. Als KiB de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt zij haar aanspraken uit de wet en overeenkomst.
  9. KiB behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

Betaling

  1. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen geschiedt de verkoop en verhuur uitsluitend op basis van betaling vooraf.
  2. KiB is te allen tijde gerechtigd van de klant zekerheid te verlangen voor de juiste en tijdige nakoming van zijn betalingsverplichtingen.
  3. Geschiedt de levering van goederen of de verhuur in gedeelten, dan kan ieder gedeelte door KiB afzonderlijk worden gefactureerd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is met de klant.
  4. Alle betalingen moeten geschieden op een door KiB aan te wijzen bankrekeningnummer in Nederland.
  5. Het doen van betalingen van de klant aan KiB op elektronische wijze, waaronder via het internet en middels creditcards geschiedt voor risico van de klant. KiB is niet aansprakelijk voor schade van de klant verband houdend of het resultaat zijnde van betalingen op elektronische wijze, via het internet of door middel van creditcards. Het verschaffen van creditcard gegevens door de klant aan KiB via het internet of anderszins is voor eigen risico van de klant.
  6. Indien betaling op rekening wordt overeengekomen, dienen betalingen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum op een door KiB aan te wijzen rekening zonder enige aftrek, verrekening of korting.
  7. Door de klant gedane betalingen strekken steeds ter afdoening van alle verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de klant dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
  8. De klant doet afstand van enig recht op verrekening van over en weer verschuldigde bedragen. Verrekening door de klant is niet toegestaan.
  9. Bij overschrijding van de overeengekomen betalingstermijn vervallen eventuele kortingen en heeft KiB het recht alsnog de volledige huurprijs in rekening te brengen.
  10. In geval van betalingsverzuim is KiB gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst en alle daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten of deze te ontbinden.
  11. Indien klant niet binnen de overeengekomen termijn heeft betaald wordt klant geacht van rechtswege in verzuim te zijn en heeft KiB zonder dat daarvoor enige ingebrekestelling is vereist recht op vergoeding van rente gelijk aan 1,5 % per maand vanaf de vervaldag.
  12. Alle redelijk gemaakte kosten vallende op inning van de vordering, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, zijn voor rekening van de nalatige klant.
  13. De buitengerechtelijke kosten zijn steeds gelijk aan 15 % van het achterstallige bedrag met een minimum van €300,00. De kosten als vermeld in dit artikel worden verhoogd met € 40,00 administratiekosten.

Aansprakelijkheid 

  1. Als een van de partijen tekortschiet in de nakoming van een of meer van haar verplichting(en) uit de overeenkomst, zal de andere partij haar deswege in gebreke stellen, tenzij nakoming van de betreffende verplichting(en) reeds blijvend onmogelijk is, in welk geval de nalatige partij onmiddellijk in gebreke is. De ingebrekestelling zal schriftelijk geschieden, waarbij aan de nalatige partij een redelijke termijn zal worden gegund om alsnog haar verplichtingen na te komen. Deze termijn heeft het karakter van een fatale termijn. De aansprakelijkheid van KiB tegenover de klant voor directe schade in geval van niet, niet tijdig of niet deugdelijk presteren is beperkt tot de netto factuurwaarde van de betreffende zaken c.q. diensten.
  2. De in lid 1 genoemde beperking geldt eveneens als KiB door de klant uit anderen hoofde dan de tussen hen gesloten overeenkomst aansprakelijk wordt gesteld.
  3. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan: 
  4. Redelijke kosten die een partij zou moeten maken om een prestatie van de andere partij aan de overeenkomst te laten beantwoorden. Deze schade wordt echter niet vergoed als die andere partij de overeenkomst heeft ontbonden;
  5. Redelijke kosten gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade voor zo ver de vaststelling betrekking heeft op directe schade in de zin van de algemene voorwaarden; en/of 
  6. Redelijke kosten gemaakt ter voorkomen of beperking van schade voor zover de schade lijdende partij aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade in de zin van deze voorwaarden.
  7. KiB is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie en alle schade welke niet onder de directe schade in de zin van deze algemene voorwaarden valt.
  8. De beperking van aansprakelijkheid geldt niet indien sprake is van opzet of grove schuld van bestuurders van KiB.
  9. KiB is nimmer aansprakelijk ter zake van de door de klant aan KiB in verband met de overeenkomst ter beschikking gestelde materialen. De klant verplicht zich ter zake van deze materialen een afdoende verzekering af te sluiten.
  10. Onverminderd het bovenstaande is KiB niet aansprakelijk als de schade is te wijten aan opzet en/of grove schuld en/of verwijtbaar handelen dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van de afgeleverde zaken door de klant.

Annulering

  1. Bij annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever ten gevolge van welke oorzaak ook, behoudt KiB recht om nakoming te eisen.
  2. Als KiB een annulering accepteert, is KiB gerechtigd aan klant alle tot dan gemaakte kosten in rekening te brengen, alsmede een percentage van 25 % van het bedrag dat met de huurovereenkomst gemoeid is, ter zake van winstderving.
  3. Klant is geen vergoeding verschuldigd en ontvangt zijn gedane betalingen terug, als deze annulering binnen 24 uur na het doen van de bestelling of het doen van de verhuuropdracht in acht heeft genomen, de goederen nog niet in het verzendproces zijn terechtgekomen of het verhuurproces nog niet is gestart.

Opschorting en ontbinding 

  1. Indien de klant niet, niet-tijdig of niet-behoorlijk voldoet aan de verplichtingen die voor hem uit de gesloten overeenkomst voortvloeien, dan wel indien hiervoor gegronde vrees bestaat, alsmede in geval van faillissement of surseance van betaling van de klant  of bij stillegging, verkoop of liquidatie van diens bedrijf, is KiB gerechtigd de uitvoering van de overeenkomst met een redelijke termijn op te schorten dan wel de overeenkomst te ontbinden zonder enige aansprakelijkheid in de ruimste zin van het woord.
  2. De vordering ter zake van het reeds uitgevoerde deel van de overeenkomst, alsmede de uit de opschorting of ontbinding voortvloeiende schade, gederfde winst daaronder begrepen, is onmiddellijk opeisbaar.

Intellectueel eigendom 

  1. KiB garandeert, dat de door haar geleverde en verhuurde zaken als zodanig geen inbreuk maken op Nederlandse octrooirechten, modelrechten of andere rechten van industriële of intellectuele eigendom van derden.
  2. Indien niettemin door KiB moet worden erkend of door een Nederlandse rechter in een rechtsgeding in een niet meer voor beroep vatbare beslissing wordt vastgesteld, dat enig door KiB geleverde zaak wel inbreuk maakt op rechten van derden als hier bedoeld, zal KiB naar haar keuze na overleg met de klant de betrokken zaak vervangen door een zaak, die geen inbreuk maakt op het betrokken recht of een licentierecht ter zake verwerven, dan wel de betrokken zaak terugnemen tegen terugbetaling van de daarvoor betaalde prijs, verminderd met de normaal te achten afschrijvingen, zonder tot verdere schadevergoeding gehouden te zijn.
  3. De klant verliest evenwel het recht op de onder lid 2 aangeduide prestaties, indien hij KiB niet als zodanig tijdig en volledig over aanspraken van derden als hiervoor in dit artikel bedoeld heeft ingelicht, als gevolg waarvan KiB ook niet in staat is geweest haar rechten ter zake naar behoren te verdedigen.

Overdracht

Het is de klant niet toegestaan zonder daartoe schriftelijke toestemming van KiB verkregen rechten en verplichtingen, welke voortvloeien uit de overeenkomst, aan derden over te dragen.

Overig

  1. Eventuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen. Aan dergelijke afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend met betrekking tot later aangegane rechtsverhoudingen.
  2. De administratie van KiB geldt, behoudens tegenbewijs, als bewijs van de door de klant gedane aanvragen en/of bestellingen. De klant erkent dat elektronische communicatie als bewijs kan dienen.
  3. Als en voor zover enige bepaling van de algemene voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht blijven. KiB zal alsdan een nieuwe bepaling vaststellen ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige/vernietigde bepaling in acht zal worden genomen.
  4. De plaats van uitvoering van de overeenkomst wordt geacht te zijn de plaats waar KiB is gevestigd.

Toepasselijk recht en forumkeuze

  1. Alle geschillen tussen KiB en de klant, welke mochten ontstaan naar aanleiding van een door KiB met de klant gesloten overeenkomst, dan wel van overeenkomsten die daarvan het gevolg zijn, zullen, tenzij KiB en de klant dienaangaande schriftelijk andersluidend zijn overeengekomen, in eerste instantie worden beslecht door de bevoegde rechter in de vestigingsplaats.
  2. Op overeenkomsten, en alle daaruit voortvloeiende niet contractuele verplichtingen, tussen KiB en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag 1980 wordt nadrukkelijk uitgesloten.

Specifieke voorwaarden in relatie tot verkochte goederen

 Eigendomsvoorbehoud 

  1. De eigendom van de door KiB aan de klant afgeleverde en verkochte zaak gaat pas op de klant over als deze heeft voldaan aan hetgeen KiB uit hoofde van de overeenkomst met de klant en in dat kader verrichte diensten of werkzaamheden te vorderen mocht hebben of krijgen.
  2. De klant is nimmer bevoegd onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken op enige wijze te bezwaren, verpanden, tot zekerheid over te dragen en/of in (ver)bruikleen en/of uit handen te geven. Evenmin is de klant gerechtigd enige verandering aan de zaak aan te brengen.
  3. Indien de klant in gebreke is met de nakoming van zijn verplichtingen, is KiB gerechtigd de haar toebehorende zaken op kosten van de klant te (laten) terughalen van de plaats waar zij zich bevinden.

 Retour van verkochte goederen

  1. De klant kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een zaak gedurende een bedenktijd van 7 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De termijn gaat in op de dag nadat de klant, of een vooraf door de klant aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, de zaak heeft ontvangen, of:
  2. Als de klant in eenzelfde bestelling meerdere zaken heeft besteld: de dag waarop de klant of een door hem aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, het laatste product heeft ontvangen. KiB mag, mits hij de klant hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere zaken met een verschillende levertijd weigeren; of
  3. Als de levering van een zaak bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de klant of een door hem aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
  4. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met de aangekochte zaak en de verpakking. Hij zal de zaak slechts uitpakken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de zaak vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant de zaak slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen. Voor enkele artikelen of producten is het openen van het artikel uit de verpakking niet mogelijk. Dit in verband met het feit dat deze bacteriologisch steriel worden aangeleverd. Voor deze producten is niet mogelijk, nadat de verpakking geopend is, om deze te retourneren. Deze retouren zullen niet worden vergoed.
  5. De klant is aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak die het gevolg is van een manier van omgaan met de zaak die verder gaat dan toegestaan in lid 2 en lid 3.
  6. Als de klant een zaak wil retourneren, meldt hij dit binnen de bedenktermijn op een ondubbelzinnige wijze schriftelijk.
  7. Zo snel mogelijk, maar binnen 3 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 4 bedoelde melding, zendt de klant de zaak terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Dit hoeft niet als KiB heeft aangeboden de zaak zelf af te halen. De klant heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij de zaak terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  8. De klant zendt de zaak terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en in overeenstemming met de door KiB verstrekte instructies. Voor enkele artikelen of producten is het uitpakken van het artikel uit de verpakking niet mogelijk. Dit in verband met het feit dat deze bacteriologisch steriel worden aangeleverd. Voor deze producten is niet mogelijk, als de verpakking is geopend, om deze te retourneren. Deze retouren zullen niet worden vergoed.
  9. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige retourzending ligt bij de klant.
  10. De klant draagt de kosten van het terugzenden van de zaak.

Specifieke voorwaarden verhuurde goederen

 Huurperiode 

  1. Huurovereenkomsten gelden als aangegaan voor een periode van minimaal één week en voor maximaal de periode zoals in de overeenkomst vermeld. KiB is niet verplicht de huurperiode te verlengen.
  2. Bij het bepalen van de huurtijd worden tenzij anders overeengekomen alle dagen, zaterdagen, zondagen, feestdagen en andere vrije dagen meegerekend en telt een gedeelte van een dag als een gehele dag.
  3. De klant dient het huurobject uiterlijk op de dag en het tijdstip waarop de overeenkomst eindigt aan KiB af te geven, tenzij tijdig ervoor schriftelijk is overeengekomen de huurovereenkomst te verlengen.
  4. Als het huurobject niet binnen de overeengekomen termijn wordt geretourneerd, heeft KiB het recht de huurprijs door te berekenen tot het moment waarop het huurobject alsnog wordt geretourneerd.
  5. De huurperiode eindigt nadat de KiB het huurobject heeft ingenomen door middel van inspectie en akkoordbevinding. Het onbeheerd afmelden en achterlaten van het huurobject wordt door KiB niet geaccepteerd als einde van de huurperiode.

Afleveren, afhalen en levertijd 

  1. Indien niet anders is overeengekomen, geschiedt het afleveren en ophalen van het huurobject door KiB aan het door klant opgegeven adres op de begane grond en voor rekening van KiB. KiB maakt gebruik van externe leveranciers hiervoor.
  2. De opgegeven levertijd geldt slechts bij benadering. Nimmer kan KiB aansprakelijk worden gesteld voor overschrijding en/of afwijking van de levertijd.
  3. Het huurobject dient direct bij ontvangst door klant te worden gecontroleerd. Reclames moeten op de dag van aflevering direct schriftelijk worden gemeld. Na ingebruikname worden geen reclames meer geaccepteerd.
  4. Indien aflevering op verzoek van klant wordt uitgesteld, is KiB bevoegd de overeengekomen huur door te berekenen, hetzij de overeenkomst te ontbinden, tenzij klant bij het verzoek tot uitstel ten minste 24 uur in acht heeft genomen.
  5. Indien het huurobject door de expeditie van KiB of die van derden dient te worden teruggebracht, wordt het huurobject bij terugkomst gecontroleerd. Het meenemen van het huurobject door KiB of diens expediteur is niet te beschouwen als een dergelijke controle. Indien schade, verlies, niet-schoonmaken of onjuist verpakken of borgen wordt vastgesteld, laat KiB dat binnen 3 werkdagen aan de klant weten. Na melding kan KiB direct tot vervanging of reparatie overgaan en de kosten aan de klant berekenen.
  6. De kosten voor het terugbrengen van het huurobject zijn voor rekening van de klant.

Risico 

  1. Het verhuurobject is vanaf het moment dat het ter beschikking aan klant is gesteld voor risico van klant. Klant dient zelf zorg te dragen voor verzekering bij een in Nederland gevestigd verzekeringsmaatschappij.
  2. Als buiten schuld van de klant schade/storing aan het huurobject is ontstaan, heeft klant recht op vervanging door gelijkwaardig materiaal gedurende de verdere looptijd van de overeenkomst. Onkosten of schade bij stagnatie van werk door uitvallen van het huurobject kunnen niet op KiB worden verhaald.
  3. Bij diefstal breuk of manco wordt de vervangingswaarde in rekening gebracht bij de klant.
  4. Bij schade geldt een eigen risico van € 350, die bij de klant in rekening wordt gebracht, tenzij het eigen risico is afgekocht.

Garantie en aansprakelijkheid 

  1. Met inachtneming van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden garandeert KiB uitsluitend dat het huurobject op het moment van levering voldoet aan de productspecificaties en dat het de eigenschappen bezit die schriftelijk door KiB aan de klant zijn bevestigd voor of bij het tot stand komen van de overeenkomst.
  2. Voor garantieafspraken wordt verwezen naar garantiebepalingen van de diverse fabrikanten van de apparatuur en/of producten. Als door KiB aannemelijk kan worden gemaakt dat de instructies met betrekking tot montage, onderhoud, opslag en gebruik niet of niet juist door de klant zijn opgevolgd vervallen de geldende garantiebepalingen.
  3. De klant is aansprakelijk voor alle schade, met inbegrip van brandschade als gevolg van het gebruik van het huurobject, daaronder begrepen geheel of gedeeltelijk tenietgaan daarvan.

Verplichtingen van klant

  1. Klant dient het huurobject in dezelfde staat terug te bezorgen als waarin klant deze heeft ontvangen, dat wil zeggen, onderhouden (behoudens normale slijtage), gereinigd en op dezelfde wijze gesorteerd en verpakt als bij aflevering. Eventuele extra arbeidstijd voortvloeiende uit het niet of niet volledig nakomen van deze verplichting is voor rekening van de klant.
  2. Tenzij anders overeengekomen is klant verplicht, voordat klant het huurobject in ontvangst neemt, aan KiB een door KiB vast te stellen waarborgsom te voldoen. Na terugontvangst van het huurobject zal deze waarborgsom aan de klant worden gerestitueerd onder aftrek van aan KiB nog toekomende huurpenningen en/of schadevergoeding en/of kosten. Als op enig moment tijdens de looptijd van de overeenkomst het bedrag van de door de klant verschuldigde huurpenningen het bedrag van de waarborgsom overschrijdt, is KiB gerechtigd aanvulling van de waarborgsom met een door KiB vast te stellen bedrag te eisen.
  3. Klant is verplicht het huurobject overeenkomstig de bestemming te gebruiken en als een goed huisvader te onderhouden en te verzorgen, waarbij eventuele voorgeschreven en aan klant ter hand gestelde bedieningsvoorschriften in acht genomen dienen te worden. Klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de juiste energietoevoer, brandstof en smeermiddelen en voor het op peil houden van het oliepeil van het huurobject gedurende de gehele huurperiode.
  4. Het is klant niet toegestaan veranderingen aan het verhuurobject aan te brengen, dan wel zelf reparaties te verrichten, behoudens op grond van door KiB gegeven uitdrukkelijke toestemming. Klant is verplicht elke schade en/of elk gebrek aan het huurobject onmiddellijk aan KiB te melden.
  5. Klant mag het huurobject niet buiten Nederland brengen en/of gebruiken zonder schriftelijke en voorafgaande goedkeuring van KiB.

Eigendom en inspectie 

  1. KiB behoudt te allen tijde het eigendom van het huurobject en door KiB wordt daarom het recht voorbehouden het huurobject te allen tijde te controleren of te laten controleren.
  2. Klant is verplicht zich reeds nu voor alsdan hieraan steeds zijn volledige medewerking te zullen verlenen.

Verlies van materiaal

  1. Iedere vervreemding of bezwaring dan wel afstand doening van het huurobject, zowel om baat als om niet, ten behoeve van een derde is zonder uitdrukkelijke toestemming van KiB verboden. Lid 3 van dit artikel is van overeenkomstige toepassing.
  2. Klant dient KiB onverwijld kennis te geven van eventuele beslaglegging op haar goederen of een gedeelte daarvan en voorts van haar faillissement of surseance van betaling en is verplicht immer de beslagleggende deurwaarder, de curator of de bewindvoerder op de hoogte te brengen van de met KiB bestaande huurovereenkomst en verplicht zich het huurobject direct terug te leveren aan KiB.
  3. Indien het huurobject gedurende de looptijd van de overeenkomst, door wat voor oorzaak dan ook, defect raakt dan wel geheel of gedeeltelijk verloren gaat of uit de macht van de klant raakt, dient klant de KiB daarvan direct schriftelijk op de hoogte te stellen en is hij gehouden binnen 8 dagen de kosten te vergoeden, zodat de KiB per direct een gelijkwaardig artikel kan kopen. De huurtermijn eindigt na het inleveren van het defecte huurobject bij KiB dan wel 8 dagen na de schriftelijke melding aan KiB van geheel of gedeeltelijk verloren gaan van het huurobject. Wanneer er sprake mocht zijn van een strafbaar feit dan verplicht klant zich onverwijld aangifte te doen bij de bevoegde autoriteiten onder overlegging van een kopie van de aangifte KiB.

Beëindiging, opzegging en vervanging 

  1. Een huurovereenkomst kan steeds met onmiddellijke ingang worden beëindigd door retournering van het huurobject door de klant en acceptatie van het huurobject door KiB.
  2. Als is overeengekomen dat het huurobject door KiB zal worden opgehaald, dient bij afmelding steeds ten minste 24 uur in acht genomen te worden.
  3. KiB heeft steeds het recht om het huurobject door gelijkwaardig materieel te vervangen zonder dat dit voor de klant enig recht op schadevergoeding geeft.

Medische gebruiksvoorwaarden

Randvoorwaarden voor effectieve koeltherapie

Om de voordelen van koeltherapie optimaal te benutten en risico’s te vermijden, moeten enkele belangrijke voorwaarden in acht worden genomen:

  • Duur en frequentie: Koeltherapie moet gedurende een bepaalde periode en met regelmatige intervallen worden toegepast. Te lang koelen of te vaak kan weefselschade veroorzaken. Meestal wordt aanbevolen om de koude 15-20 minuten per keer toe te passen, met pauzes ertussen.
  • Intensiteit van de kou: De koude moet voldoende en constant zijn om effect te hebben, maar niet zo intens dat het ongemak of bevriezing van de huid veroorzaakt.
  • Bescherming van de huid: Direct huidcontact met de koude bron moet worden vermeden om bevriezingsletsels te voorkomen. Gebruik altijd een doek of een andere barrière tussen de koudebron en de huid.
  • Type koeltoepassing: Er zijn verschillende methoden voor koeltherapie. Koelapparaten geven een constante gelijkmatige koude af, zijn comfortabeler en zijn gemakkelijker in hun gebruik dan ijszakken en gels.
  • Bewaking van de huidreactie: Het is belangrijk om de huidreactie op de koude of koeling via een koelapparaat nauwlettend in de gaten te houden. Roodheid, tintelingen, of blaarvorming kunnen tekenen zijn van te intense koeling. Raadpleeg in dat geval uw arts.
  • Medisch advies: Koeltherapie moet altijd plaatsvinden in overleg met een medische professional, zoals een arts of fysiotherapeut, vooral bij personen met bepaalde medische aandoeningen zoals diabetes of vaatziekten.
Privacy Preferences
When you visit our website, it may store information through your browser from specific services, usually in form of cookies. Here you can change your privacy preferences. Please note that blocking some types of cookies may impact your experience on our website and the services we offer.